kopia KILOF'14, Pociągiem w Sudety!
Organizator: Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, www.iripk.pl
Trasa: Poznań Główny - Luboń - Kościan - Leszno - Rawicz - Wrocław Główny - Kamieniec Ząbkwicki - Kłodzko Główne - Nowa Ruda - Wałbrzych Główny - Jaworzyna Śląska - Wrocław Główny - Rawicz - Leszno - Kościan - Luboń - Poznań Główny.
Termin kursowania: 30 sierpnia 2014, sobota
Pociąg Kilof to kolejna z imprez Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl dostępnych dla pasażerów chętnych przeżyć niezapomnianą przygodę. Nasi goście skorzystają z przejazdu pociągiem ciągniętym przez zabytkową lokomotywę parową z Wolsztyńskiej Parowozowni. Punktem docelowym będzie przejazd linią kolejową Kłodzko - Wałbrzych. Pasażerowie pociągu KILOF zobaczą jedne z najatrakcyjniejszych turystycznie miejsc na Dolnym Śląsku.
Tak było np. w 2012 roku - zapraszamy do wspomnienia ciekawej i niezwykle malowniczej trasy przejazdu pociągu KILOF.
Zasoby internetowe są wzbogacane przez wielu uczestników przejazdu fantastycznymi materiałami np:
<<< FILM1 >>> autor: mariuszekk1
<<< FILM2 >>> autor: mpgl1kolej
<<< FILM3 >>> autor: Hawk001987
Poniższą fotorelację przygotował dla Państwa Szymon Szaumkessel.
Zapraszamy także do przeczytania archiwalnych RELACJI z przejazdu pociągu KILOF w latach 2011, 2012 i 2013.
Pociąg turystyczny KILOF w Sudety:
Na zakończenie wakacji zapraszamy wszystkich serdecznie w Sudety na wyjazd pociągiem turystycznym spod znaku TurKol.pl. Pociąg KILOF wyruszy z Poznania we wczesnych godzinach poranych, zabierze podróżnych także z kolejnych stacji takich jak Luboń k.Poznania, Kościan, Leszno, Rawicz oraz Wrocław. Celem przejazdu będzie pokonanie jednej z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce - na odcinku Kłodzko - Wałbrzych. Po drodze czekają na pasażerów pociągu liczne atrakcje i niespodzianki. W okolicach Nowej Rudy będziemy podziwiać architektoniczne perełki - tunele wydrążone w górach oraz mosty i wiadukty na linii kolejowej przerzucone nad dolinami. Wartym obejrzenia będzie także z całą pewnością wyremontowany dworzec główny we Wrocławiu. Zaplanowano półgodzinny postój w celu jego szczegółowego zwiedzenia!
Pociąg KILOF poprowadzony zostanie parowozem Ol49 z Wolsztyńskiej Parowozowni wraz ze wspomaganiem lokomotywy spalinowej.
KILOF w roku 2014 na terenie województwa dolnośląskiego pojedzie w kierunku identycznym jak w roku poprzednim, tzn. najpierw przez Strzelin, Kłodzko do Nowej Rudy i z powrotem przez Wałbrzych, i Jaworzynę Śląską i dalej do Wrocławia i Poznania.
W celu uniknięcia nieprzyjemnych opóźnień przewidziano dość wczesny poranny wyjazd pociągu - zaplanowana godzina odjazdu z Poznania Głównego. Dodatkowo na odcinku z Poznania Głównego do Wrocławia Głównego skład pociągu KILOF będzie ciągnięty TYLKO przez lokomotywę spalinową. Parowóz będzie oczekiwał we Wrocławiu Głównym - skąd poprowadzi pociąg w kierunku Kłodzka i dalej Nowej Rudy oraz Wałbrzycha. Takie rozwiązanie umożliwi znacznie wcześniejszy dojazd w górskie rejony trasy, co znacząco poprawi utrzymanie planowego rozkładu jazdy pociągu, zwłaszcza na jego powrotnym odcinku. Zależy nam szczególnie na zapewnieniu pasażerom komfortowego i zgodnego z rozkładem jazdy przejazdu tym niesamowitym pociagiem!
Atrakcje dodatkowe
W ramach przejazdu pociągiem KILOF pasażerowie pociągu będą mogli skorzystać z dodatkowych atrakcji przygotowanych przez naszych samorządowych partnerów na kilku dolnośląskich stacjach położonych na trasie przejazdu pociągu. Ważnym punktem programu przejazdu pociągu będzie z całą pewnością możliwość podziwiania uzupełniania wody w tendrze parowozu na stacjach w Kamieńcu Ząbkowickim, Nowej Rudzie i Jaworzynie Śląskiej. Na stacjach tych zaplanowano dłuższe postoje, w czasie których pasażerowie będą mogli wyjść z wagonów i na żywo podziwiać zmagania strażaków "gaszących pragnienie" parowozu.
Ciekawy z punktu widzenia pasażerów może być także przejazd przez Wrocław - warto z okien pociągu obejrzeć miasto mijane po obu stronach linii kolejowej. Dużą atrakcją będzie także wieczorny, postój we Wrocławiu pozwalający na zapoznanie się z efektami remontu tego pięknego, zabytkowego budynku. Zapewniamy, że efekt jest imponujący!
Jedną ze stacji na trasie przejazdu będzie Jaworzyna Śląska, w której pasażerowie będą mogli obejrzeć zbiory w tutejszym muzeum - stacjonuje tu około 50 parowozów, niestety w większości nieczynnych. Ciekawostką jest fakt, że historycznie Jaworzyna Śląska była pierwszym węzłem kolejowym na dzisiejszych Ziemiach Polskich.
Jedną z największych atrakcji przejazdu pociągu KILOF w dniu 30 sierpnia 2014 roku będzie możliwość oglądania niesamowitych krajobrazów z okien pociągu na przepięknej linii kolejowej pomiędzy Kłodzkiem a Wałbrzychem. Pociąg zatrzyma się tu na stacji w Nowej Rudzie, gdzie zaplanowano przejście pasażerów na uroczy rynek. Wydłużyliśmy zaplanowany postój w tym gościnnym miasteczku, aby umożliwić spokojne podziwianie tego uroczego miasteczka, będzie także czas na odwiedzenie kawiarenek i sklepików z pamiętkami! Mamy nadzieję, że czasu wystarczy pasażerom pociągu nie tylko na niespieszne wojaże, ale także na posiłek. Warto odbyć podróż KILOFem, choćby z powodu wizyty w Nowej Rudzie i przejazdu na wysokich pięknych wiaduktach czy tunelami wydrążonymi w litej skale.
Bilety na pociąg KILOF są biletami ryczałtowymi, obowiązują niezależnie od długości trasy, na jakiej podróżują pasażerowie.
30 sierpnia 2014 | KILOF | Cennik standardowy |
Bilet normalny | w obie strony | 109,00zł |
Bilet szkolny 37% | w obie strony | 68,67zł |
Bilet student 51% | w obie strony | 53,41zł |
Bilet SENIOR (od 65) | w obie strony | 99,00zł |
Bilet do 4 lat | w obie strony | 0,00zł |
Bilet rodzinny 2+1 | w obie strony | 2*109,00+49,77=267,77zł |
Bilet rodzinny 2+2 | w obie strony | 2*109,00+2*49,77=317,54zł |
Bilety ulgowe przysługują zgodnie z ulgami ustawowymi, seniorom powyżej 65 lat przysługują bilety SENIOR.
* Fakt potrzeby wystawienia biletu darmowego dla dziecka do lat 4 należy zgłosić na formularzu zgłoszeniowym zaznaczając odpowiednią opcję "DZIECKO DO LAT 4". Dziecku do lat 4 przysługuje odrębne miejsce.
UWAGA: Według stanu na dzień 26 sierpnia godz 16:00 WSZYSTKIE MIEJSCA ZOSTAŁY ZAREZERWOWANE. Aktualnie trwają zapisy na liście rezerwowej.
Procedura zakupu biletów
- Wypełnienie formularza rezerwacji na stronie www.TurKol.pl;
- W przypadku chęci zakupu różnych biletów np normalnych i ulgowych należy złożyć osobne zamówienia na to samo nazwisko - system rezerwacji połączy zamówienia w jedną fakturę;
- Po prawidłowym wypełnieniu formularza na podany adres poczty elektronicznej wysłane zostanie automatyczne potwierdzenie złożonego zamówienia;
- W terminie wskazanym w automatycznym potwierdzeniu otrzymają Państwo fakturę na podany adres poczty elektronicznej;
- Płatność za bilety może być realizowana w wybrany sposób - przelewem przez internet, bezpośrednio w banku lub na poczcie. Nie przyjmujemy wpłat gotówkowych!; Prosimy o dotrzymanie terminu płatności podanego na fakturze.
- Po wpływie środków za bilety na nasze konto wysyłamy potwierdzenie wpłaty pocztą elektroniczną;
- Na 3 dni przed wyjazdem pociągu przesyłamy informację o przyznanych miejscówkach - odbiór biletów nastąpi w pociągu na podstawie wydrukowanej faktury (przesłanej na początku procedury na podany adres poczty elektronicznej). Nie wymagamy żadnych innych dokumentów do odbioru biletów! Odbiór biletów jest możliwy tylko przez osoby, które opłaciły rezerwację.
- W razie wszelkich pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji pod numerem Infolinii TurKol.pl 603 366 366.
Dokumenty do pobrania w pdf:
- Regulamin uczestnictwa w imprezie TurKol.pl;
Rozkład jazdy pociągu turystycznego KILOF 2014 zatwierdzony przez PKP PLK.
KILOF 30 SIERPNIA 2014 | Przyjazd | Odjazd |
Poznań Główny | >>> | 6:46 |
Poznań Dębiec | 6:51 | 6:52 |
Luboń k.Poznania | 6:56 | 6:56 |
Kościan | 7:42 | 7:43 |
Leszno | 8:10 | 8:11 |
Rawicz | 8:38 | 8:41 |
Żmigród | 8:56 | 8:56 |
Wrocław Główny | 10:01 | 10:20 |
Strzelin | 11:17 | 11:18 |
Kamieniec Ząbkowicki | 11:55 | 12:40 |
Kłodzko Główne | 13:07 | 13:22 |
Nowa Ruda | 14:00 | 16:00 |
Wałbrzych Główny | 16:51 | 17:11 |
Jaworzyna Śląska | 17:53 | 18:56 |
Wrocław Główny | 19:47 | 20:07 |
Rawicz | 21:22 | 21:32 |
Leszno | 22:08 | 22:16 |
Kościan | 22:40 | 22:41 |
Luboń k.Poznania | 23:34 | 23:35 |
Poznań Dębiec | 23:55 | 23:56 |
Poznań Główny | 0:07 |
Skład pociągu KILOF w dniu 30 sierpnia 2014 (zmiana na dzień 28 sierpnia):
Prezentujemy Państwu schemat wagonów pociągu turystycznego KILOF, który zostanie pociągnięty przez zabytkową lokomotywę z wolsztyńskiej parowozowni serii Ol49 oraz wspierającą zabytkowy parowóz lokomotywę spalinową. Warto zainteresować się także układem lokomotyw - bowiem pociąg będzie oprócz głównej atrakcji tj. parowozu Ol49 wyposażony w lokomotywę spalinową. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie mając na względzie ulżenie w ciężkiej pracy na górskich odcinkach trasy parowozu ciągnącego przecież skład złożony z 6 wagonów.
Na odcinku z Poznania Głównego do Wrocławia Głównego skład będzie ciągnięty jako część planowego pociągu KAMIEŃCZYK - co jest spowodowane brakiem przepustowości linii kolejowej Poznań - Wrocław w trakcie jej remontu i bardzo niekorzystną propozycją rozkładu jazdy, jaki otrzymaliśmy od operatora infrastruktury w przypadku chęci uruchomienia pociągu jako niezależnego na tym odcinku. We Wrocławiu skłąd pociągu zostanie uformowany jako indywidualny pociąg - na przodzie pociągu podłączona zostanie lokomotywa parowa Ol49, która pociągnie skład przez Strzelin do Kamieńca Ząbkowickiego, w którym uzupełniona zostanie woda w tendrze parowozu. Dalej na krótkim odcinku do Kłodzka skład będzie ciągnięty przez lokomotywę spalinową, z dołączonym na końcu składu parowozem "tendrem do przodu". Taki układ umożliwi szybką zmianę kierunku jazdy w Kłodzku bez potrzeby odczepiania lokomotyw, dodatkowym atutem będzie przejazd parowozu na następnym odcinku na początku składu "kominem do przodu".
W Wałbrzychu nastąpi zmiana kierunku jazdy i zmiana miejscami lokomotyw. W dalszą drogę pociąg wyruszy z parowozem na przodzie ustawionym "tendrem naprzód" oraz wspomagającą go lokomotywą spalinową podłączoną na końcu składu. Rozpatrujemy także ewentualną możliwość pokonania odcinka Wałbrzych Główny - Jaworzyna Śląska bez zmiany miejscami lokomotyw lokomotywą spalinową na przodzie i Ol49 na końcu składu, uzależniamy to od ewentualnego opóźnienia pociągu na wcześniejszym odcinku. Odcinek Wrocław Główny - Leszno pociąg KILOF pokona z lokomotywą spalinową na przodzie składu i parowozem na jego końcu. Na odcinku od Leszna do Poznania Głównego skład pociągu KILOF będzie prowadzony tylko lokomotywą spalinową, parowóz zostanie odczepiony i samodzielnie powróci do macierzystej parowozowni w Wolsztynie.
Układ wagonów pociągu turystycznego KILOF będzie przedstawiał się następująco:Wagony nr 1 i 2 będą wagonami o podwyższonym komforcie dla pasażerów - będą to wagony z przedziałami 6-osobowymi. Wagon nr 6 będzie wagonem bezprzedziałowym z wydzieloną częścią przeznaczoną na funkcje sklepiku (ogólnodostępna część ze stoiskiem kawowym), wagony oznaczone numerami 3,4,5 oraz 6 będą tradycyjnymi wagonami bezprzedziałowymi, przez ostatnie lata kursującymi w pociągach osobowych, o charakterystycznym malowaniu biało - zielonym. Wszystkie wagony w składzie pociągu KILOF będą objęte obowiązkową rezerwacją miejsc (bilety z miejscówkami). Zmiana układu i redukcja liczby wagonów z 7 do 6 jest spowodowana problemami taborowymi - planowane wcześniej rodzaje i liczba wagonów z powodów niezależnych nie została udostępniona przez przewoźnika, od którego realizujące dla nas Przewozy Regionalne miały wypożyczyć wagony. W efekcie skład pociągu zostanie zestawiony tylko z wagonów własnych Przewozów Regionalnych.